قارانلیقیدان ایشیغا دوغرو
اوجاقلو ماحمودون اؤزبئلاقی
+0 به‌‌یه‌ن
ایران مطلب : عزاداری در محرم یكی از آئین های مورد توجه شاهان قاجار به شمار می رفت و آنها از این فرصت برای نشان داد راسم عزاداری بر قرار بود؛ در این میان شاهان نیز همراه با مردمی كه رسوم و آداب عزاداری محرم را به جا می آوردند
ناصرالدین شاه قاجار كه سخت خود را شیفته معصومین و بویژه امام حسین(ع) نشان می داد شاید بیش از دیگر شاهان قاجار خود را پایبند به عزاداری عاشورا می دانست. او در طول دوران سلطنت خود با ساخت تكیه دولت كه گفته می شود بر اساس ساختمان "رویال البرت هال" در لندن طراحی شده بود هر شب مراسم روضه خوانی و سوگواری برگزار می كرد. در این میان مورخان علاقه زیاد شاه به اجرای نمایش تعزیه را دلیلی بر بنای تكیه دولت در دوره او می دانند. 


عزاداری در زمان قاجار,محرم در زمان قاجار



عزاداری در زمان قاجار,محرم در زمان قاجار
آردی وار- ادامه مطلب
آچار سؤزلر : عکس, محرم,

گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اؤته‌ك (تاریخ)
+0 به‌‌یه‌ن

قومیتگرایی یا روایت‌گری -  آرش دكلان

تفاوت تاریخ و روایت

عموما روایتهایی كه درباره ایران و فارس در بین مردم بیان می‌شود و از منابع مختلفی چون شاه‌نامه و تواریخ برداشت شده است كه بدین شكل ارائه می‌شود:

ایران یك كشوری بوده توسط قوم آریایی كه اتفاقا نژادی پاك بوده‌ و هستند؛ اداره می‌شده و عربها و توركها به آن حمله كرده‌اند و اشغالش كرده و سوزانده و كشته و برده‌اند!؟

این نوع دیدن تاریخ یك سری تبعات دارد؛ اینكه ما اینجا بودیم. خوب بودیم و دیگران آمده‌اند و ما را بدبخت كرده‌اند! یكی از تبعات آن این است؛ مثلا سلطان محمود غزنوی هم یك شاه بوده و ما خیلی از كارهایش را نمی‌پسندیم. در جای دیگر داریوش هم شاه می‌باشد و او هم كارهایی شبیه شاه غزنوی كرده است. مثلا در كتیبه بیستون هم از جنایات داریوش مثل بریدن دماغ و زبان و دوختن لب و درآوردن چشم و دار زدن اسیران صحبت می‌شود.


آردی وار- ادامه مطلب


گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اؤته‌ك (تاریخ)
+0 به‌‌یه‌ن

                          شانلی بابك قولوندا اَللی میلیون قول گؤیردی گؤزون آچ

روزها و ماهها و سالها و قرنها (حدود چهار قرن‌ و نیم‌) رژیم‌ خلافت‌ عباسی‌ سعی‌ كرد در بوق‌ و كرنا و «صدا و سیما» و «رسانه‌‌های‌ مطبوعاتی»‌ خود بدمد و چنین‌ قلمداد كند كه‌ بابك‌ - قهرمان‌ بزرگ‌ آزربایجان‌ - فردی «بی‌ دین‌» ، «كافر» ، و یا «اشتراكی‌ مذهب‌» وابسته‌ به‌ «فرقة‌ ُخرّمی‌» از ِفَرق «زرتشتی‌» است‌ تا بدین‌ وسیله‌ بتواند «مشروعیتی»‌ برای‌ «حلال‌ كردن‌ خون‌ سرخ‌جامگان‌» و نیز «كنیز و برده‌» گرفتن‌ زنان‌ و فرزندان‌ و غارت‌ اموال‌ آزربایجانیان‌ داشته‌ باشد. چرا «مجوز مشروعیت‌» ذكر می‌‌شود؟


آردی وار- ادامه مطلب


گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اؤته‌ك (تاریخ)
+0 به‌‌یه‌ن
-->

تورکلرده داش اینانجی  Türklərdə daş inancı

ایلکه انسانین نئجه یاراندیغی، یئر اوزونه هاردان گلدیگی، چئشیدلی خالقلاردا و اینانجلاردا آیریم شکیل­لرده روایت اولونورسا، اونون، ایلک سیرداشی­نین داش اولدوغو بوتون بودونلارا بللی­دیر. اینسانین یاشاییشی سؤسوز داش‌ایله باغلی اولموشدور.


آردی وار- ادامه مطلب
آچار سؤزلر : داش, اینانج,

گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اؤته‌ك (تاریخ)
تاريخ : 1391/2/27 | یازار : taymaz ocaqlu
+0 به‌‌یه‌ن

زامان سورسینده شهیت‌لریمیز

زامان بیزی آلداداراق؛ سانكی سولیمان خالچاسی كیمی؛ یوخسا ملك قانادلاریندا یوموشاغجاسینا، یاواش- یاواش و داها یاواش؛ گؤتوروب بو گونلره آتمیشدیر.

زامان بیزی گؤتوردو و شهیدلریمیز قالدیلار. بیز گلدیك آنجاق اونلار گلمه‌دیلر بو گونه. اونلار قالدیلار او گونده؛ هارایلاری زامانلاری سوكوب گئچیر و گئدیرلر. اونلاری اؤلن دوشونوركن "هارایلاری" اؤلمز گؤرونورلر. سولوغانلاری (شوعارلاری) ائشیتمز اینسانلارین قولاغلارینی ییرتدی و بیزیم هارایمیز بوغازیمیزدا اؤزوموزو یاندیریر و پارتلاماسالارسا؛ بیزی ییرتیجی كیمی پارام پارچا ائده بیلیرلر.

شهیدلریمیزین سسلرینی دوی (حس ائیله) . ایندی‌ده داوامی وار و زامان اَلَكیندن و سوزكئچیندن اله‌نرك و سوزوله‌رك؛ بیر سس داها اونلارا یامالیبدیر. او سس "داوام ائدین" بیزی چاغیریر. "داوامچیلار هارداسینیز!؟ یولونوز آچیقدیر. ..."

بیزی زامان یارپاق میثالی بورویوب سارمیش و شهیدلریمیز اؤزگورلوكلری‌یله (آزادلیغلاری‌ایله) زامانی بورویوب سارمیشلاردی.

زامان لای لایی! اویدورما بیزی! آلداتما بیزی! قورخوتما بیزی! چونكو بیز شهیدلریمیزه اوغورلار دیله‌دیك و اونلار بیرلییمیز اوغروندا، اوغور قازاندیلار. ایندی اونلار بیزه اوغورلار دیله‌ییر. دوی سسینی.

گؤزلرینی یوم. بو سن سن و بو یولوموز. زامانلاری آل اَلینه! كئچمیشینی، ایندینی و گله‌جه‌یی دوغرو دوشون. اونلار سنین اَلینده بیر اویونجاقدیلار. ساده‌جه زامان كئچیب؛ گؤز یومدوغون آن و گؤز آچدیغین آن. گوندوز و گئجه‌لر چورتكه‌سینده اؤلچولن زامان.

بیز واریق. شهیت‌لریمیز وار. ایستك وار. یول وار. نه ایستیریك داواما تانری یولوندا؛ وطن اوغروندا !؟

بیر دوغرو بلكه آجی سؤز دئمه‌ك ایسته‌ییرم. بیز ترپه‌نمسك بیز چالیشماساق؛ اوله‌جه‌ییك. آنجاق ناسیل اؤله‌جه‌ییك. سئچیم اؤز اَلیمیزده.

آغ ایپك دسمال ایله آل قانلاری سیلینمیش؛ او بیزیم آندیازیمیز اولوب. او آل بایراغا آند ایچ. نه آند ایچیرسن ایچ.

من اونلارین آندلاریندان یئره داملامادان؛ قوروموش قیرمیزی قانلارینا آند ایچیرم.

من اؤزوم شهیدلرین ماوی گؤیه باخان آچیق گؤزلرینه آند ایچیرم.

من اونلارین آددیملارینین ایزینده گویه‌رمیش یام‌یاشیل بیتگی‌لره آند ایچیرم.

آند ایچیرم زامانا آلدانمایام، سارسیلمایام و یورولمویام. شهیدلریمیز بیزی گؤزلویورلر. بیزدن قاباغ بیزی گؤزلویورلر.

 





گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اؤته‌ك (تاریخ)
یارپاق لار: [1]
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :