قارانلیقیدان ایشیغا دوغرو
اوجاقلو ماحمودون اؤزبئلاقی
+0 به‌‌یه‌ن

مانیفست یك دیوانه

غرور هویتی – عرق ملی

بخش اول

مقدمه

تابستان سال 1382 در مغازه كوچكم نشسته بودم. پیرمردی با یك كارتریج پرینتر به مغازه ام آمد. او یك تركی نویس بود. كارتریجش را شارژ كردم. فردای آنروز كتاب تازه نوشته اش را پرینت كرده؛ برایم هدیه آورد. آنروز نوروزی برای من شد كه تا به امروز زندگی ام را تغییرات بسیاری داده است.

روزهای بعد با "هوشنگ جعفری" آشنا شدم. كتابفروشی " ایشیق یول" را شناختم و دومین كتاب تركی - " كوراوغلو" بود - كه خریدم. نور وجودم بزرگتر و حرارتش بیشتر می شد. هر روز نوروزی می شد برایم. من دوباره خودشناسی را شروع كرده بودم. پر شده بودم از سوالات فراوان در مورد كیستی!؟ هستی!؟ من!؟ ملت!؟ زبان مادری!؟ و ...!؟

هر چه بیشتر به دنبال خودم می رفتم؛ انسانهایی در كنارم پیدا می شدند و كمكم میكردند. به همان نسبت انسانهایی نیز پیدا می شدند كه مرا از اینكار منع می كردند.

این نوشته را تقدیم كسانی می كنم كه در برابر مخالفاتها بی باك هستند.

این نوشته ها را در برابر كسانی می نویسم كه بر اندیشه و جهدند؛ با چاپلوسی ها، هراس افكنی ها و تهدیدها می توانند مبارزه و مقاومت ملی ما (ملت آزربایجان) را بشكنند یا سست كنند.



آردی وار- ادامه مطلب


گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: توپلومسال (اجتماعی)
+0 به‌‌یه‌ن
ایران مطلب : عزاداری در محرم یكی از آئین های مورد توجه شاهان قاجار به شمار می رفت و آنها از این فرصت برای نشان داد راسم عزاداری بر قرار بود؛ در این میان شاهان نیز همراه با مردمی كه رسوم و آداب عزاداری محرم را به جا می آوردند
ناصرالدین شاه قاجار كه سخت خود را شیفته معصومین و بویژه امام حسین(ع) نشان می داد شاید بیش از دیگر شاهان قاجار خود را پایبند به عزاداری عاشورا می دانست. او در طول دوران سلطنت خود با ساخت تكیه دولت كه گفته می شود بر اساس ساختمان "رویال البرت هال" در لندن طراحی شده بود هر شب مراسم روضه خوانی و سوگواری برگزار می كرد. در این میان مورخان علاقه زیاد شاه به اجرای نمایش تعزیه را دلیلی بر بنای تكیه دولت در دوره او می دانند. 


عزاداری در زمان قاجار,محرم در زمان قاجار



عزاداری در زمان قاجار,محرم در زمان قاجار
آردی وار- ادامه مطلب
آچار سؤزلر : عکس, محرم,

گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اؤته‌ك (تاریخ)
+0 به‌‌یه‌ن

حدود 283 عكس مربوط به جنبش هویت طلبانه تركی در ایران را از اینترنت جمع آوری كرده بودم. نگاهی تحلیلی به این عكس ها، نكاتی را به ذهنم متبادر كرد كه قبلاً به این شكل دقیق به آن ها توجه نكرده بودم. بهتر دیدم این نكات را در قالب یك تعداد مضامین كه می شود گفت در این عكس ها وجود دارند، بنویسم. شاید اگر تحلیل این تصاویر را بسط بدهیم، قابلیت تبدیل شدن به یك مقاله علمی را نیز داشته باشد. روش به كار رفته در این نوشتار، در جامعه شناسی به «تحلیل محتوا» معروف است. به عبارتی این نوشتار، طرحی مقدماتی و خوب بسط داده نشده از تحلیل محتوای تصاویر است. می توان از تحلیل محتوای این عكس ها، به مضامین زیر دست یافت. هر چند این ها همه مضامین ممكن قابل استخراج از عكس ها نیستند.

 


منبع : http://www.miyanali.com/muslim/15

آردی وار- ادامه مطلب
آچار سؤزلر : عکس, تحلیل,

گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: توپلومسال (اجتماعی)
یارپاق لار: [1]
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :