قارانلیقیدان ایشیغا دوغرو
اوجاقلو ماحمودون اؤزبئلاقی
+0 به‌‌یه‌ن

دگردیسی آذری‌ها از پان آذریسم! به پان‌توركیسم!

عنوان مطلبی بود كه شخصی در كامنت یكی از نوشته‌هایم در وبلاگم گذاشته بود. (البته متاسفانه من آن را پاك كردم) نگارنده كه نام و نشان درستی هم نداشت با سماجت و سفاحت تمام (تقریبا همگی آنها چنین مرامی دارند) با برچسب زدن و دایه مهربانتر از مادر نشان دادن خویش، سعی در واشكافی و بررسی تاریخی !! آزربایجان و زبان آذری (فاذری) و سیر آن در طول تاریخ ایران و سپس نفی هر گونه مظاهر عنصر تورك در ایران و جمهوری آزربایجان ( و به قول ایشان ایران شمالی) پرداخته بود. (آن هم در چند خط)

در اینجا بنده نمی‌خواهم به گزافه‌های ایشان پاسخی بدهم؛ هر چند كه پیش از بنده اساتید و اهل فن نظریات استاد راهنمای این قماش آقای احمد كسروی و پیروانش را به بهترین وجه رد نموده‌اند؛ اما ذكر چند مطلب در اینجا خالی از فایده نخواهد بود.

موضوعی كه باید گفت این است كه تمامی اعوان و انصار این قماش، برچسپهای پان را به فعالان مدنی آزربایجان می‌چسپانند و ما را به پان‌ایسم متهم می‌كنند. در حالی كه نه پان آذریسم و نه پان‌توركیسم ادعایی آنان به هیچ وجه در مورد ما صدق نمی‌كند. سوالی كه باید از این دشمنان دوست‌نما پرسید این است كه چگونه می‌توانید ادعاهای ارضی بیشماری در مورد بسیاری از كشورهای مستقل و همسایه ایران داشته باشید و آن را وطن‌پرستی بنامید؛ اما درخواستهای قانونی من و امثال من را  تعبیر پان‌ایستی بنامید؟ چگونه است كه درخواست الحاق جمهوری آزربایجان را با نام ایران شمالی مطرح می‌كنید و در عین حال ما را متهم می‌كنید كه خواستار پیوستن به جمهوری آزربایجان هستیم؟ و چه عاملی مشروعیت لازم برای ادعاهای شما را فراهم می‌كند و ما را به عنوان مدعیان تجزیه كشور مطرح می‌كنید؟

در حالیكه هیچ مصداقی از فعالیتهای پان در بین فعالان مدنی آزربایجان مشاهده نمی‌شود؛ متهم و محكوم به پان‌توركیسم و در مورد اخیر پان‌آذریسم می‌شویم! البته من نتوانستم در بین نوشته‌های نگارنده مقاله كذایی تعریفی دقیق و واضح از پان‌آذریسم ببینم.! تمام

یازانیم كوسوب

آرتیق یازماییر

قافامی دئشیب

كاغیذ جیزماییر

پان‌توركیست! اولوب

فارسجا یازماییر!

 

 

 

 





گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: گوندم اولای
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :